Webmagazine

totul de la @ la WWW

3 motive pentru care nu dam link

3 motive pentru care nu dam link

Indiferent de nivelul cunostintelor SEO pe care le detinem, de vechimea in domeniu si de numarul site-urilor administrate, suntem cu totii constienti de valoarea unui link catre site-ul nostru. Cautam sa generam astfel de link-uri de la site-uri cu autoritate, din nisa noastra si cu vechime mare, ne ajutam de link-urile interne pentru a ne creste paginile pe cuvintele-cheie dorite, insa ne socotim intotdeauna cu mare grija numarul de link-uri pe care le facem cadou altor site-uri.

Iata una dintre greselile SEO pe care nici nu stiam ca o facem – insa care ne poate costa scump in cadrul strategiei de link building.

Motivele pentru care nu dam link

Atunci cand ne referim la un link de valoare in SEO avem in vedere mai multi factori, printre care calitatea dofollow, anchor text-ul si PageRank-ul site-ului de provenienta. La o analiza mai atenta putem verifica daca nisa (domeniul de activitate), autoritatea (TrustRank-ul) si politica de linking a acelui site ne pot fi de ajutor.

Desi utile din punct de vedere al traficului trimis catre site, link-urile nofollow nu au valoare SEO, deoarece nu transmit link juice, asadar vom considera drept link valabil doar pe cel cu atributul dofollow. Haideti sa aruncam o privire asupra motivelor care ne impiedica sa oferim link-uri externe valabile – si in ce mod ne putem astfel prejudicia propriul site.

1. Transmiterea de prea mult link juice

Iata un motiv pentru care ne este frica sa dam link (curat): transmiterea de link juice catre site-ul la care facem referire. Nu dorim sa fim “responsabili” de cresterea PR-ului unui posibil concurent pe nisa noastra, sau sa facem cadouri neasteptate unor site-uri pe care le citam ca sursa de informatii. Pana la urma sa-si stranga singuri PageRank daca sunt in stare, nu pe spinarea noastra, nu-i asa?

2. Pierderea de link juice in cadrul propriului site

Alt motiv des invocat pentru atribuirea de nofollow in recomandarea unui site este posibilitatea de a pierde din link juice-ul site-ului nostru. Daca cei mai avansati in domeniu SEO vor zambi la vederea acestui motiv, altfel sta treaba cu cei mai putin initiati, care isi vor pazi PR-ul cu strasnicie. De ce sa piarda din PageRank oferind link curat catre sursa citata sau evenimentul la care fac referire?

Pentru linistirea celor din urma, NU se pierde PageRank prin oferirea de link-uri externe. PageRank-ul celui care da link ramane neschimbat (putand creste doar la primirea altor link-uri), in schimb transfera o anumita cantitate de link juice site-ului catre care face referire. Acesta va beneficia de o crestere de PR, insa nu in detrimentul celui care i-a dat link.

3. Lipsa “netichetei”

Oferirea de link catre o sursa citata nu este o favoare acordata acelui site, ci o obligatie. Prin preluarea unei informatii din mediul ei originar ii atribuim o anumita valoare. Prin promovarea acestei informatii pe site-ul nostru beneficiem si noi de pe urma valorii sale – deci suntem obligati sa acordam credit sursei prin link. De cele mai multe ori pe .ro creditarea sursei se va face prin link nofollow, din motivele amintite mai sus, insa “neticheta” cere mai mult decat atat. Valoarea trebuie rasplatita cu valoare.

Dezavantaje SEO generate de lipsa link-urilor

Daca ne vom aminti mereu ca Internet-ul este o imensa retea sociala, iar link-urile dintre site-uri pot fi considerate voturi de incredere de la un site catre celalalt (concept promovat de site-uri precum SEO Book si SEOmoz), vom incepe sa realizam ce greseli facem atunci cand refuzam sa oferim link-uri dofollow:

  • site-ul nostru nu devine un hub (nu ofera puncte de plecare spre informatii externe), ci este un site inchis (abuzand de link-uri interne si oferind link-uri externe cu nofollow, practic voturi nule catre exterior);
  • nu ne putem pozitiona site-ul in nisa in care activeaza trimitand link-uri catre site-urile cu autoritate, a caror atentie dorim sa o castigam;
  • nu obtinem relevanta si autoritate in aceasta nisa, nefiind asociati cu “influentatorii” in domeniul vizat;
  • nu devenim parte din comunitate, pentru ca evitam sa impartim beneficiile unui PageRank bun cu altii, ceea ce va genera reciprocitate in sens negativ (nu vom primi nici noi link-uri atunci cand poate le meritam);
  • nu in ultimul rand, vom transmite un semnal negativ motoarelor de cautare in privinta link-urilor nofollow, care sunt in general asociate cu link-urile platite, site-ul nostru putand fi considerat link farm.

Ar mai fi multe de comentat pe marginea acestui subiect destul de “spinos” (si va invit sa o faceti in comentarii), insa am inteles valoarea unui link din propria experienta in SEO si din administrarea unui site web complet dofollow. Pana acum toate motivele de ingrijorare prezentate mai sus s-au dovedit complet false, in timp ce avantajele din punct de vedere SEO, de usability si de apartenenta la comunitate si-au facut pe deplin simtita prezenta.

Sursa: www.seo-romania.com

Taguri: , , , ,

Leave a Response